۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱

فرماندار آستارا:

مرز از جاذبه‌های ممتاز اقتصادی و گردشگری شهرستان آستارا است

مرز از جاذبه‌های ممتاز اقتصادی و گردشگری شهرستان آستارا است

آستارا- فرماندار آستارا، گفت: مرزهای سه گانه آستارا از مهمترین جاذبه‌های اقتصادی و گردشگری این شهرستان است و باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صابر، بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران فعال در شهرستان مرزی بندر آستارا در محل فرمانداری آستارا، اظهار کرد: در اختصاص اعتبارات استانی و ملی باید به آستارا به جهت موقعیت گردشگری و مرزی آن توجه ویژه شود و مدیران برای پیشبرد و عمران این شهرستان همت مضاعف داشته باشند.

وی اولویت اول و تمرکز اعتبارات در شهرستان مرزی بندر آستارا را اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های اولویت داری دانست که قابلیت بهره برداری دارند و گفت: بیشترین مشکل شهرستان آستارا در حوزه آب و فاضلاب است و تأمین منابع آبی کفاف مصرف را در شهرستان آستارا نمی‌دهد.

فرماندار آستارا، افزود: پروژه سد لاستیکی آستارا به خوبی پیش می‌رود و با تکمیل آن بسیاری از مشکلات شهرستان در بحث آب رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های گردشگری آستارا باید به خوبی استفاده شود، افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا مستعد سرمایه گذاری است و باید بستر را برای ورود سرمایه گذاران آماده کنیم.

صابر بر ضرورت رفع مشکلات سرمایه گذاران و حمایت از آنها برای توسعه و اشتغال در شهرستان تاکید و اظهار کرد: در آستارا مشکل زمین برای فعالیت و سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران داریم و در صدد رفع این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اهمیت رسانه و تلاش‌های خبرنگاران در آستارا، گفت: خبرنگاران بهترین مشاوران فرماندار و مسئولین دستگاه‌های اجرایی هستند و باید این قشر زحمتکش با مطالبه گری خود، پل ارتباطی بین مسئولان و مردم در راستای رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف این شهرستان مرزنشین باشند.

وی، ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای برای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در شهرستان مرزی بندر آستارا ضرورت دارد و قطعاً عملی خواهد شد.

فرماندار آستارا، گفت: به خوبی از ظرفیت‌های بخش رسانه و خبرنگاران استفاده نمی‌شود و در همین رابطه خبرنگاران و رسانه‌ها باید از یک فرماندار انجام کاری را بخواهند که در توان فرماندار باشد.

صابر، منطقه ویژه اقتصادی آستارا را از ظرفیت‌های ممتاز این شهرستان مرزی عنوان کرد و افزود: باید از گمرک و مرزهای ریلی، زمینی و خشکی آستارا به نحو احسن در حوزه اقتصادی و اشتغال استفاده شود.

وی، تصریح کرد: مرز از جاذبه‌های ممتاز اقتصادی و گردشگری آستارا است و اگر از این موقعیت بسیار خوب به نحو شایسته استفاده نشود چالش زا خواهد بود.

فرماندار آستارا از تلاش برای تبدیل شهرستان مرزی بندر آستارا به منطقه آزاد خبر داد و گفت: منطقه آزاد شدن آستارا با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی منطقه، پایانی بر مشکلات این شهرستان مرزنشین شمال کشور باشد.

وی، ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان مرزی بندر آستارا و سرمایه گذاری سرمایه گذاران تلاش می‌کنیم.

کد خبر 5036439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha